Blog  »  Datagedreven content

LinkedIn lanceert Clubhouse-achtige functionaliteit

LinkedIn Audio Event

LinkedIn introduceert een nieuwe functie waarmee je live naar audio kunt luisteren. Het bedrijf volgt hiermee onder andere Twitter die ook al zijn eigen kloon van Clubhouse heeft gebouwd. Naast audio wil LinkedIn in het voorjaar ook een functionaliteit aanbieden voor live video-evenementen.

‘Virtuele evenementen zijn blijvend’

Het bedrijf kondigt de nieuwe functionaliteit op zijn blog. “Virtuele evenementen zijn blijvend”, aldus LinkedIn. Daarom willen ze naar eigen zeggen hun community van meer dan 800 miljoen gebruikers wereldwijd helpen om betere virtuele evenementen aan te bieden voor professionals.

Hoewel de meeste live audio-apps zich in eerste instantie richten op mobiele gebruikers, toont LinkedIn vooral haar desktop-omgeving. Hierin is Audio Events een overlay, net zoals de chatberichten op het zakelijke netwerk worden weergegeven.

Niet terugluisteren

Het zal bij de LinkedIn Audio Events niet mogelijk zijn om gesprekken opnieuw te beluisteren. Clubhouse begon op dezelfde manier, maar voegde later deze functionaliteit alsnog toe.

Wanneer verschijnt deze nieuwe LinkedIn-functie?

In eerste instantie zal de open bèta van audio-events in januari van start gaan in de Verenigde Staten. Op dit moment is het nog onduidelijk of en wanneer deze functionaliteit in Nederland beschikbaar zal zijn.

In de lente wil het zakelijke netwerk naast audio-events ook video-evenementen op het platform hosten.

Ook interessant

Deze artikelen vind je mogelijk ook interessant: