De 10 meest bekeken YouTube Shorts

In 2020 verscheen YouTube Shorts, het antwoord van YouTube op TikTok. In korte tijd groeiden Shorts uit tot een groot succes. Twee jaar na release waren de korte video’s al vijf biljoen keer bekeken. In dit artikel zet ik de meest bekeken YouTube Shorts op dit moment op een rijtje.

Meer dan anderhalf miljard views

De tien meest bekeken YouTube Shorts hebben allemaal meer dan anderhalf miljard views. En het is misschien geen verrassing, maar alle Shorts draaien om entertainment, veelal gericht op een jonge doelgroep.

Qua video-lengte zie je overigens best nog wel wat verschil. De kortste video’s duren slechts elf seconden, maar er zijn ook video’s die een minuut duren. Dat was tot oktober de maximale duur van een Short, tegenwoordig kun je Shorts uploaden tot 180 seconden.

Meest bekeken YouTube Shorts

Hieronder zie je de 10 meest bekeken YouTube Shorts op dit moment. Klik vooral op de video’s om ze te bekijken:

Overigens is er ook nog een Short van Instagram die inmiddels 2,7 miljard keer is bekeken. Maar omdat het gaat om een verborgen advertentie heb ik deze niet meegenomen in bovenstaande lijst.

Wat is de populairste Short uit de Benelux?

De meest bekeken YouTube Short uit de Benelux is van het Vlaamse duo Celine & Michiel. In de dertien seconden-durende Short gooit Celine een gigantische waterballon op de grond. De video is momenteel 1,1 miljard keer bekeken en heeft 15 miljoen likes.

Hoe verhouden Shorts zich tot ‘normale’ video’s?

In vrij korte tijd zijn de meest bekeken YouTube Shorts uitgegroeid tot video’s met meer dan één miljard views. In totaal zijn er meer dan 400 video’s en Shorts die meer dan 1 miljard views hebben. De meest bekeken video wereldwijd is 15,6 miljard keer bekeken.

Trakteer op een koffie ☕

Steun mijn werk! Met jouw virtuele koffie kan ik gratis content blijven maken over creators en tech.

Deel dit artikel: