
TikTok-duo Quinn en Aaron verovert YouTube: 70 miljoen views per maand
Niet alleen hebben de tweelingbroers Quinn en Aaron Bezemer (21) uit Dordrecht ruim een miljard views op social media, ze stonden afgelopen jaar ook vijfde wat betreft meeste YouTube Trending-video’s. In dit artikel duik ik in het succes van deze bekende creator-tweeling.
Coronaverveling leidt tot onverwacht succes
Zoals wel meer jonge creators, begon het content maken in coronatijd. “We begonnen met filmpjes op TikTok”, vertelt Quinn aan In de buurt. Zijn tweelingbroer Aaron zag de grappige TikTok-video’s eerst helemaal niet zitten, maar Quinn heeft hem overtuigd. “Nu is hij blij dat ik zo irritant ben blijven doorzeuren.”
Hoewel de eerste video op het TikTok-account uit december 2019 is, begon vanaf maart 2020 de contentfabriek te draaien. Aaron zegt hierover tegen RTV Dordrecht: “We vonden het heel leuk om te doen, we hadden er eigenlijk niks achter gezocht. Het was toeval dat de eerste video zo goed ging. Dat hadden we echt niet verwacht.”
Uniek als tweeling
Samen maken Quinn en Aaron sketches die herkenbaar zijn voor een jonge doelgroep. Daarbij zijn ze als tweeling een unieke verschijning in het Nederlandse creator-landschap. Quinn: “We dachten er zijn ook niet echt grote Nederlandse tweelingen die jongens zijn, dus we hebben wel iets unieks hier.”
Overigens was monteren niet volledig nieuw terrein voor de tweeling. In het verleden hadden ze ooit samen een Minecraft-kanaal op YouTube, zo vertellen ze bij het AD.
Quinn en Aaron vullen elkaar aan
Hoewel Quinn en Aaron een twee-eiige tweeling zijn, lijken ze sprekend op elkaar. Dat zorgt er ook voor dat ze veel met elkaar vergeleken worden. Maar het fijne is juist dat ze elkaar goed aanvullen.
Aaron tegen In de buurt: “We zijn allebei net beter in andere dingen. Ik ben iets creatiever ingesteld, heb altijd 101 ideeën en Quinn maakt er een geheel van en breidt het aan elkaar.”
Sketches met een boodschap
Het belangrijkste doel van Quinn en Aaron is om mensen te vermaken en ze te laten lachen. Het maak ze daarbij niet eens uit op welk platform het is. Sterker nog, het hoeft niet eens een sociaal netwerk te zijn. Een jaar geleden maakten ze zelfs een eigen boek: Quinn en Aaron offline.
Aaron: “We brengen een boodschap verpakt in vermaak. Als we een positieve boodschap kwijt kunnen, fietsen we ‘m erin.”
Het belang van analytics
In gesprek met In de buurt vertelt de tweeling dat statistieken een belangrijke rol spelen. Aaron: “We nemen samen vaak door wat blijkt te werken en wat niet. Je kunt zoveel zien aan de cijfers van video’s.”
Wel is het volgens Aaron belangrijk om je doel niet uit het oog te verliezen. Voor de broers draait het om leuke dingen maken en dan moet je niet teveel bezig zijn met resultaat. “Cijfers zijn er om ons te helpen, maar we moeten ons er niet in verliezen. Want dan verlies je jezelf.”
“Cijfers zijn er om ons te helpen, maar we moeten ons er niet in verliezen.”
Aaron Bezemer
Half miljard views op TikTok
Hoewel de focus van Quinn en Aaron steeds meer verschuift van TikTok naar YouTube, is hun succes begonnen op TikTok. Inmiddels hebben hun video’s meer dan een half miljard views gehaald.
Wat betreft TikTok-volgers blijven ze langzaam stijgen richting de één miljoen volgers. Maar zoals je in onderstaande grafiek kan zien neemt de groei wel langzaam af:

YouTube-views van 40 naar 70 miljoen per maand
Waar Quinn en Aaron vanaf maart 2023 ongeveer 40 miljoen views per maand halen op YouTube, zijn de views vanaf september 2024 echt geëxplodeerd. In de afgelopen maanden haalden ze maar liefst 70 miljoen views per maand, zie ook onderstaande grafiek:

Niet alleen hun views bewijzen het succes, ook zijn er bijna geen kanalen die vaker op YouTube Trending staan. Zowel in 2023 als 2024 stonden ze 27 keer in de Nederlandse YouTube Trending. In 2024 waren er slechts vier kanalen die nog vaker in Trending stonden. Ook in België stonden Quinn en Aaron in Trending, in totaal acht keer in 2024.
De tweeling uploadt zo’n vier tot zeven Shorts per week. Op weekdagen standaard rond 15 uur (ideaal voor de doelgroep), in het weekend is de uploadtijd variabel. Daarnaast verschijnt er meestal elke woensdag rond 15 uur ook een ‘normale’ video. Sinds oktober uploaden Quinn en Aaron twee video’s per week.
20.000 nieuwe YouTube-abonnees per maand
Eind 2022 haalden de gebroeders Bezemer de mijlpaal van 100.000 abonnees. Daarna is de groei gewoon door gegaan. Met 20 duizend nieuwe abonnees per maand nadert het duo langzaam de 400 duizend abonnees.

Meest bekeken YouTube-video’s van Quinn en Aaron
Hoewel de views van de ‘normale’ video’s ook steeds meer toenemen (Opgesloten in speelparadijs staat op 708 duizend views), staan er alleen Shorts in de top meest bekeken YouTube-video’s van Quinn en Aaron. Samen hebben ze ruim 200 Shorts met meer dan één miljoen views!
-
1.
0:30
Is dit onze laatste video ooit?8 apr 20225,9M views -
2.
0:17
Heb jij de nieuwe kaarten van PokemonGO al gespot?2 sep 20225,1M views -
3.
0:35
Maxime raakt Aaron kwijt21 aug 20224,8M views -
4.
0:41
Quinn dacht de politie te slim af te zijn3 mrt 20234,3M views -
5.
0:29
Heb jij ooit belletje gelelt?7 feb 20224,0M views
Quinn en Aaron Bezemer in social cijfers
Quinn en Aaron Bezemer hebben in totaal 1,6 miljoen volgers verdeeld over 4 verschillende accounts:
- YouTube: 378.000 abonnees en 700 miljoen views op 1.022 video’s (waarvan 909 Shorts)
- Instagram: 87.976 volgers met 1.451 berichten
- TikTok – @quinnenaaron: 960.900 volgers, 57 miljoen likes en 533 miljoen views op 1.533 video’s
- TikTok – @quinnenaaronspam: 201.000 volgers, 8 miljoen likes en 53 miljoen views op 595 video’s