Blog  »  Datagedreven content

StukTV’s (On)Mogelijk domineert YouTube in september 2021

YouTube populairste video

De mannen van StukTV kunnen tevreden terugkijken op september. Niet alleen veroverden ze met Het Jachtseizoen een plekje op de Nederlandse televisie, ook op YouTube waren ze succesvol met twee nieuwe series. Ze domineren de top tien meeste bekeken YouTube-video’s met maar liefst vijf video’s.

StukTV’s (On)mogelijk en Locatie Onbekend

In StukTV’s nieuwe online serie (On)mogelijk probeert Thomas het onmogelijke waar te maken zonder dat zijn StukTV-collega’s het door hebben. Zo probeert hij in september een nummer één-hit te scoren, helikopterpiloot te worden en covermodel te worden. Zijn transformatie om covermodel te worden is met 1,2 miljoen weergaven de meeste bekeken Nederlandstalige YouTube-video in september.

Ook de andere nieuwe serie van StukTV (Locatie Onbekend) is een hit. In deze serie gaan Giel, Thomas en Stefan de strijd aan met andere bekende influencers. De eerste aflevering met Juultje Tieleman, Govert Sweep en JayJay Boske is de één-na-best bekeken video in september. De tweede aflevering viel met een elfde plek net buiten de top tien, maar is met 665.237 weergaven alsnog ontzettend vaak bekeken.

Jeugdjournaal en Glowmovies

Met meer dan honderd video’s in een maand is Jeugdjournaal natuurlijk een compleet ander kanaal dan StukTV. In september haalden twee Jeugdjournaal-video’s de top tien: de video ‘Maartje krijgt donorhanden’ belandde op de derde plek, terwijl ook de tienjarige belletje trekkende ‘crimineel’ Guus viral ging en op dit moment op de YouTube-trending-pagina staat.

Het Jeugdjournaal maakt overigens ook gebruik van een slimme content-strategie: ze maken ook video’s over en mét andere YouTubers. Zo interviewden ze StukTV over Het Jachtseizoen, en Glowmovies over hun bouwwerken.

Over Glowmovies gesproken: in september bouwden Rik en Jesper van dit YouTube-kanaal een vakantiepark ter waarde van 10.000 euro. De video bereikte de vierde plek op de Trending-pagina en is inmiddels ruim 800.000 keer bekeken. De stijl van Glowmovies doet denken aan het populaire kanaal MrBeast en deze aanpak heeft succes: Glowmovies haalt regelmatig meer dan één miljoen views per video.

Top 10 populairste Nederlandstalige YouTube-video’s in september 2021

Dit zijn de tien populairste Nederlandstalige YouTube-video’s in september:

10. StukTV: Stuk vs. Bankzitters & Hanwe #1 | Locatie Onbekend (680.680)

YouTube video

 

9. StukTV: Nummer 1-hit scoren in 4 maanden | (On)mogelijk #3 (685.538)

YouTube video

 

8. Qucee: Jongen wordt 2 keer gepakt in 1 dag – Wegmisbruikers part #4 (693.786)

YouTube video

 

7. EnzoKnol: De dikste achtbaan van Nederland testen?! #2950 (706.797)

YouTube video

 

6. StukTV: Helikopterpiloot worden in 4 maanden | (On)mogelijk #1 (779.281)

YouTube video

 

5. Glowmovies: Wij Openen Ons €10.000 Vakantiepark! (816.572)

YouTube video

 

4. NOS Jeugdjournaal: Guus van 10 is ‘crimineel’ (856.959)

YouTube video

 

3. NOS Jeugdjournaal: Maartje kreeg als eerste Nederlander handen van een donor (933.816)

YouTube video

 

2. StukTV: Stuk vs. Juultje, Govert & JayJay #1 | Locatie Onbekend (974.939)

YouTube video

 

1. StukTV: Covermodel worden in 5 maanden | (On)mogelijk #2 (1.242.886)

YouTube video

 

Hoe is deze lijst samengesteld?

Voor bovenstaande top 10 heb ik gekeken naar Nederlandstalige YouTube-video’s die zijn geüpload in september 2021. Hierbij heb ik muziekvideo’s uitgesloten, anders stond Donnie met Bon Gepakt op nummer één (1,8 miljoen weergaven) en stond ook Worden wat je wil van Kinderen voor Kinderen (707.602 weergaven) in de lijst. Ook de Cartoon Network-content van Boomerang Benelux heb ik niet meegenomen in deze lijst. Het aantal weergaven per video is het aantal views tot 2 oktober.

Wist je trouwens dat de populairste video in september van een Nederlands kanaal bijna twintig miljoen keer is bekeken? Deze eer is aan Tiësto met Don’t Be Shy.

Meer over YouTube

Deze artikelen over YouTube vind je mogelijk ook interessant: