Technieuws week 2: Nintendo Switch krijgt datum en prijs
Nintendo heeft deze week meer bekend gemaakt over haar nieuwe console: de Nintendo Switch. Daarnaast zijn 3G-klanten niet langer welkom bij Tele2 en stapt Blendle in de voetsporen van Spotify.
Nintendo Switch krijgt datum, prijs en games
Nintendo kondigde eind oktober de Nintendo Switch aan, maar hield de meeste details voor zich. Tijdens een persconferentie maakte Nintendo vrijdag bekend dat de nieuwe console op 3 maart verschijnt voor ongeveer 300 euro.
De Switch zal, naast het systeem zelf, verkocht worden inclusief dock om op tv te spelen, twee Joy-Con-controllers, een grip-controller en bijbehorende kabels. Draadloos heeft de Switch een accuduur tussen de 2,5 en 6 uur. Opladen zonder Dock is mogelijk met een USB-C-kabel.
Nintendo Switch zal in tegenstelling tot zijn voorgangers regiovrij zijn. Dit betekent dat het niet uitmaakt of een spel gekocht wordt in Nederland, Japan of Amerika. Het systeem kan met alle versies omgaan. Online gamen is met de Switch ook mogelijk. Tot deze herfst is het platform gratis, daarna moet een onbekend bedrag per maand worden betaald.
De eerste games zijn inmiddels ook officieel aangekondigd. Het gaat hierbij om bekende Nintendo-titels die een vervolg krijgen, maar ook nieuwe games. Een selectie van de bevestigde titels: Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ARMS, Splatoon 2, Mario Kart 8 Deluxe, techdemo 1 2 Switch en FIFA.
Bron: Gamer.nl
Tele2 gaat 3G klanten blokkeren
Nieuwe klanten of klanten die verlengen moeten bij Tele2 verplicht een 4G-toestel hebben. Heb je dit niet, dan zul je vanaf 1 februari worden geblokkeerd. Hiermee is Tele2 de eerste telecomprovider die consumenten met een ouder toestel weigert.
Tele2 gaat klanten zonder 4G-toestel weren, om op die manier kosten te besparen. Klanten zonder 4G maken namelijk gebruik van het 2G- of 3G-netwerk van T-Mobile. Daar zijn hogere kosten aan verbonden dan het eigen 4G-netwerk van Tele2.
Bron: Radar
Blendle komt met abonnementsdienst
Blendle krijgt een eigen abonnementsdienst. Hiermee is de dienst om losse krantenartikelen tegen betaling te kopen in de voetsporen gestapt van bijvoorbeeld Spotify. Voor tien euro per maand kunnen gebruikers toegang krijgen uit een selectie van artikelen die op maat wordt gemaakt door algoritmes en de selectie van de redactie.
In totaal krijgen gebruikers dagelijks twintig artikelen aangeboden uit 120 aaneengesloten tijdschriften en kranten. Gemiddeld vraagt Blendle ongeveer 35 cent per dag. Dit is volgens de Nederlandse startup gelijk aan de gemiddelde prijs van één los artikel.
Voor artikelen die niet in de selectie zitten, moeten gebruikers nog steeds los betalen. Blendle heeft meer dan 1 miljoen geregistreerde gebruikers in Nederland.
Bron: Nu.nl