De populairste content in 2024 op Tjitze.nl

Vijftien jaar geleden publiceerde ik mijn eerste blog. Destijds kon ik niet bedenken dat ik maandelijks meer dan 10.000 bezoekers zou kunnen helpen door het maken van content. Op deze laatste dag van het jaar wil ik graag met jullie delen welke verhalen het meest zijn gelezen in 2024.

Populairste creators per platform

In 2019 ben ik begonnen met jaarlijkse artikelen over de populairste creators per platform. Het leuke hieraan is dat ook de oude artikelen in 2024 nog steeds goed gevonden worden (en het geeft een mooie kijk op de ontwikkelingen). Het populairste platform hierbij is YouTube, gevolgd door TikTok en daarna Instagram.

Content over creators in 2024

Naast de lijsten van populairste creators ben ik ook  content aan het maken over het verhaal achter de populairste creators. Wat drijft ze, maar ook wat valt er op in de data? Drie verhalen sprongen er dit jaar uit qua leescijfers.

Allereerst stopte vlogger Don de Jong verrassend met vloggen. Het artikel is inmiddels duizenden keren gelezen. Op plek twee de Vlaamse Celine Dept. In tien maanden tijden groeide ze van niks naar 24 miljoen abonnees. Inmiddels heeft ze 40 miljoen abonnees. En het laatste verhaal die veel is gelezen gaat over Stan Bruininck, beter bekend als Browney. Hij inspireert miljoenen abonnees met zijn fitness-content.

Technologie en een persoonlijke ontdekking

Naast content over creators staat mijn archief ook vol met andere content. Leuk daarbij is dat ook hier oude content nog vaak goed wordt gelezen. Van de emoji-sneltoets tot het bijhouden van aandelen via Google Spreadsheets.

Eén artikel uit 2024 wil ik in het bijzonder uitlichten: aphantasia. Ik kwam er namelijk achter dat ik op een andere manier denk dan ‘normaal’, ik zie namelijk geen mentale beelden. Het artikel wat ik hierover schreef is volop gelezen en ik kreeg ook al de nodige herkenningsberichten van mede-afantasten.

Via deze weg wil ik je het beste wensen voor het nieuwe jaar en ik hoop je in 2025 terug te zien op mijn blog. In het nieuwe jaar ga ik door met het analyseren van de creator economy. Wil je niks missen, schrijf je dan vooral in voor mijn nieuwsbrief.

Deel dit artikel: